Popis:Současný majitel dílo získal před mnoha lety z rodiny autorky. Ještě dříve, než její generační současníci (např. Z. Sýkora, V. Mirvald), ale ve stejnou dobu jako její spolužák Jiří Mrázek, její krajina postupně nabývá abstraktní formy. Ve vývoji Šimotové tvory je Zahrada důležitým obrazem pro pomalý přechod od konkrétní zahrady u rodného domu Jiřího Jóna k abstrahujícím prvkům.
Informace o autorovi:Jedna z nejvýznamnějších představitelek umění 2. poloviny 20. století. Po studiu na státní grafické škole (spolužáci mj. Jiří Mrázek, jeho pozdější žena Daisy), studovala na Vysoké škole UMPRUM opět s Jiřím Mrázkem, Daisy, Jiřím Johnem (budoucím manželem). Na téže škole studují Věra Janoušková a Vladimír Janoušek. J. Mrázek ji seznámí s Václavem Boštíkem, se kterým se doživotně přátelí. 1953 v atelieru V. Boštíka výstava (Boštík, John, Mrázkovi, Kolíbal). Tato výstava je počátkem skupiny UB12, která byla oficiálně schválena v roce 1960. V roce 1960 první samostatná výstava Pastel a tempery - Lidová demokracie, od té doby jich je přes 100. Kolektivní výstavy od r. 1957, Výstava pěti, Alšova síň, Praha; od té doby jich jsou desítky. Zastoupena je ve sbírkách všech významných galerií v ČR a v mnoha zahraničních (např. Albertina Vídeň, The Art Institute Chicago, Musée d´ard moderne Paris, Musée National D´Art Noderne G. Pompidour Paris, Muzeum umění Kjóto, Muzeum umění Soul. Stálý zájem sběratelů o generaci šedesátých let, kde Adrienino dílo získalo poprvé větší pozornost odborné veřejnosti (byla členkou skupiny UB12), řada zahraničních výstav včetně trvalého zastoupení jejích prací v pařížském muzeu Centre Georges Pompidou, praktický hlad a nedostatek po vrcholném období jejího uměleckého znovunaplnění, znamenají kromě možnosti získat spirituálně výjimečný artefakt také skvělé investiční zhodnocení.