Technika a rozměr:olej, lepenková krabice, kancelářské sponky, provázek, karton fixováno na sololitu
69,5 x 100 cm
Značeno:značeno vpravo dole: Č.Kafka 83
Popis:Dílo bylo do aukce získáno ze sbírky známého historika umění, který jej získal přímo od autora.
Přestože Č. Kafka dospěl v závěru své tvorby k cyklu O spojování dvou věcí k výtvarné podobě, která jej opticky staví vedle velikána světového umění generačního souputníka německého Josepha Beuyse (1921-1986), myšlenkové pochody, kterým k této výtvarné podobě došel se však liší. Karel Miler v katalogu výstavy NG (1994) o této tvorbě píše: „ … Souběžně s pokračující prací na klasických obrazech bílých krajin vytváří umělec cykly koláží a objektů. Šité koláže O spojování dvou věcí předvádějí v nevyčerpatelné rozmanitosti umělcovo jemné výtvarné cítění. Zároveň poodhalují roušku jeho osobnosti, spojující cit s rozumem, výraz s uměřeností. Totéž platí o cyklu Prorážení, kde se zrcadlí vzpomínky na dobu strukturální abstrakce. ….“.
Vyvolávací cena: 200.000 Kč
Informace o autorovi:Studium na VŠUP (1945-49) u prof. E. Filly. Od r. 1954 člen skupiny Trasa, se kterou vystavoval od r. 59 na všech výstavách. Byl to výtvarník – intelektuál, ve své generaci uměl formulovat politické, filozofické i estetické obrázky. Vedle Čestmíra Kafky podobně intelektuálně převyšovali ostatní umělce i M. Medek a S. Kolíbal. Jeho znalost filozofie a literatury byla obdivuhodná. Jeho tvorba ve 40. letech byla ovlivněna surrealismem, od 60. let se zabýval strukturální malbou s přírodními náměty, postupně začal tvořit koláže, ve kterých spojoval různorodé materiály. V roce 1964 realizoval s O. Zoubkem a architektem Filsakem výzdobu velvyslanectví hl. města Brasília. První samostatnou výstavu měl až v roce 1963, výstava k 50. narozeninám v roce 1972 v Jihlavě již byla na normalizace zakázána. Retrospektivní výstavy (1994) v Jízdárně Pražského hradu se již nedožil.