Aukční a komisní prodej, nákup za hotové, expertizy, poradenství, budování sbírek
english
česky

galerie Pictura

galerie pictura
Šimotová Adriena (1926 - 2014) Dvě sedící postavy, (kolem r. 1979)
Pořadové číslo: 248
Technika a rozměr:
papír, sklo, olovo
60 x 50 cm
Značeno:
Uvedeno v soupise díla Adriena Šimotová, Pavel Brunclík (ed.) , NG Praha, pod č. 345
Popis:
Dílo bylo do aukce získáno ze sbírky významného historika umění, který jej získal v atelieru autorky.
Vyvolávací cena: 120.000 Kč
Neplatná výše Vašeho limitu. min. částka 120.000 Kč
Potvrzuji svůj zájem účastnit se dražby v zastoupení formou podání limitu pro výše uvedené dílo.
Zadejte Vaše telefonní číslo
Na tomto čísle Vás budou naši operátoři během aukce kontaktovat.
Potvrzuji svůj zájem účastnit se dražby v zastoupení pomocí telefonického spojení pro výše uvedené dílo. V případě, že se nepodaří navázat telefonické spojení se zmocnitelem (dražba po telefonu), souhlasí zmocnitel s tím, že bude dílo pro něho vydraženo za vyvolávací cenu pokud nebude jiný zájemce.
Informace o autorovi:
Jedna z nejvýznamnějších představitelek umění 2. poloviny 20. století. Po studiu na státní grafické škole (spolužáci mj. Jiří Mrázek, jeho pozdější žena Daisy), studovala na Vysoké škole UMPRUM opět s Jiřím Mrázkem, Daisy, Jiřím Johnem (budoucím manželem). Na téže škole studují Věra Janoušková a Vladimír Janoušek. J. Mrázek ji seznámí s Václavem Boštíkem, se kterým se doživotně přátelí. 1953 v atelieru V. Boštíka výstava (Boštík, John, Mrázkovi, Kolíbal). Tato výstava je počátkem skupiny UB12, která byla oficiálně schválena v roce 1960. V roce 1960 první samostatná výstava Pastel a tempery - Lidová demokracie, od té doby jich je přes 100. Kolektivní výstavy od r. 1957, Výstava pěti, Alšova síň, Praha; od té doby jich jsou desítky. Zastoupena je ve sbírkách všech významných galerií v ČR a v mnoha zahraničních (např. Albertina Vídeň, The Art Institute Chicago, Musée d´ard moderne Paris, Musée National D´Art Noderne G. Pompidour Paris, Muzeum umění Kjóto, Muzeum umění Soul. Stálý zájem sběratelů o generaci šedesátých let, kde Adrienino dílo získalo poprvé větší pozornost odborné veřejnosti (byla členkou skupiny UB12), řada zahraničních výstav včetně trvalého zastoupení jejích prací v pařížském muzeu Centre Georges Pompidou, praktický hlad a nedostatek po vrcholném období jejího uměleckého znovunaplnění, znamenají kromě možnosti získat spirituálně výjimečný artefakt také skvělé investiční zhodnocení.
Tento web používá pouze Nutné cookies, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky.
Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies. Další informace